[Sbk]solarni strecha

Pane inženýre,

variantu velkoplošného kolektoru s hliníkovým absorbérem (vlastně
hliníkovou střechou) vyzkoušel už Jura Svoboda na budově mezi Lažánkami a
Maršovem tady kousek od Brna a bude ji zvlášť promyšleně brzy instalovat i
na svém domě, co teď staví.

O tom, jak co nejlíp položit skla, aby pod ně neteklo ani se neprášilo,
ještě bude jistě přemýšlet. Rakouské řešení s pokládáním do gumových
těsnění v hliníkových profilech je dokonalé, ale možná zbytečně drahé. To
naše dosavadní pro kolektory s hliníkovými rámy také ještě budeme
muset vylepšit, viz nový archiv
  http://amper.ped.muni.cz/sbk/
 -- taky asi omezit zbytečné tečení vody a smetí do spodku rámu.

Ty díly pro soustavu používající prvky jako v programu Slunce pro Bílé
Karpaty se asi dají získat od nás, nejspíše po dohodě v Hostětíně, něco i
v Brně. Časem se snad program rozroste (pokud se najdou lidé, kteří se tak
budou živit) a bude to snazší.

Budeme se o tom zítra radit také na biojarmarku v Hostětíně, viz
  http://www.probio.cz/Akce.htm

zdraví Jeník Hollan