[Sbk]mereni vynosu solarnich systemu

Jan Hollan
Fri, 15 Jun 2001 00:31:10 +0200 (CEST)

> Mozna se nekdy k vam vypravim a popovidame o svepomocne vyrobe a jejich
> limitacich.  Mas z toho mereni systemu nejaka primarni data, co a jakou
> metodikou se sledoval? To by se mi asi hodilo nejvice. Prohlizel jsem
> http://amper.ped.muni.cz/mailman/listinfo/sbk
> ale nejak jsem tam nic takoveho nenasel.

Tam jsou jen aktualni zpravy. Ta prvni miri na adresar s texty,
tj. na   http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/e_papers/solar/
a v tom je ta stara montazni brozura montaz.pdf, kde je i ten graf.

Ten urcite neni ze vsech dat, rada mereni jde jeste dal, ale to ma asi jen
Radim v Hostetine, ja jsem myslel, ze je mam taky, ale asi ne.

Jina mereni jsou z Lipky, jak je opsal Jara Palas, tam ale tehdy pred
rekonstrukci soustava myslim nefungovala porad a casto bezela omezene
(mivala zaskrcenou jednu solarni hadici), navic ty teploty nejsou zrovna
kalibrovane.

Oboji mereni je velmi proste, odecita se stav vodomeru odebrane teple vody
a teplota zasobniku. Pro odbery pod sedesat litru za hodinu to celkem
staci.  U Bolecku byl myslim teplomer dost presny, takze by to melo
sedet. Tam take soustava fungovala porad dobre, neb se o ni Jarin staral.

Data jsem ted placl provizorne do adresare
  http://amper.ped.muni.cz/solar
 -- u Lipky je tam jakesi Jarovo xls (a html, co jsem si z nej ulozil
pomoci StarOffice), u Bolecku cili Hostetina jsou tam cela data, jak je
zapsal Radim (a pak pro mne ulozil jako text) i jen ta pro generovani
grafu, jak jsem si je z toho upravil ja. Je tam i ten graf.

Mam dojem, ze i z novejsich dat od Bolecku to vychazelo na ty 2 MWh za
vyuziteho tepla za rok, to je teda pro system se 6 m2 kolektoru a 700 l
zasobnikem.

Na Lipce snad ted je ci bude i nejake mereni komplikovane, chtel je tam
provadet kolega Honza Kleparnik, nevim, co se s tim deje.

ahoj jenik