[Nlr]zdroje informaci

Jan Hollan
Mon, 22 Jan 2001 19:07:43 +0100 (CET)

Dobry vecer,

pripominam, ze na www jsou k dispozici informace o regeneracich na adrese
 http://www.brno-city.cz/main/mc/nliskovec

O vetrani jsem napsal neco uz v lonskem roce, viz archiv teto konference
 http://amper.ped.muni.cz/nlr
-- to muze byt relevantni vzhledem k Jurovu prispevku.

(Dal pisu uz cesky, kdo to neprecte, at se podiva do archivu a zvoli
kodovani textu iso-8859-2.)

Připomínám, co jsem říkal na pátečním setkání: je nezbytné, aby teplo,
které díky větracímu systému buď získáme (podzemním registrem) nebo
nepustíme pryč (rekuperátorem), bylo tak desetkrát větší než elektrická
práce spotřebovaná na pohon ventilátorů (rozhodně víc než pětkrát větší).
To předpokládá malé odpory v soustavě a malé rychlosti proudění, současně
to zaručuje nehlučnost soustavy.

Dál připomínám diskusi
 http://amper.ped.muni.cz/ekodum
kam patří příspěvky univerzálněji zaměřené (nedávno jsem tam dal preprint
článečku pro Veronicu o oknech).

Kromě toho upozorňuji na své texty na adrese (spíš ftp než www...)
 http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/e_papers
zejména adresáře ,,stavby`` a ,,recenze``.

V tom druhém pak na podrobného průvodce knihou Othmara Humma
Nízkoenergetické domy, jejíž prostudování je jistě nezbytné pro všechny,
kteří uvažují o velkých investicích do stavění), viz humm.*, přičemž
humm.zip obsahuje ruby a líce listů k vytištění a sešití (do podoby
brožury A5) na postscriptové tiskárně (nebo programem gv či ghostcript).
O větrání je v recenzi a hlavně v knize hodně informací.

Nakonec ještě vyjevím, o co mi jde: věřím, že se i v rámci sumy, která je
na regenerace k dispozici, dá každý z domů proměnit v dům se standardem
pasivního domu. O ten je potřeba se snažit, pokud to peníze skutečně
tentokrát nedovolí, pak slevit jen tam, kde to později půjde bez
zbytečných nákladů dohonit.

zdraví Jeník Hollan