[Nlr]ventilace

Jan Hollan
Thu, 22 Feb 2001 22:22:53 +0100 (CET)

Tak jsem konečně napsal podrobný text o ventilaci
 oněch osmipodlažních 32-bytových domů,
 jako alternativu k textu Jury Svobody.

Když jsem si po sobě četl první verzi, tak mě napadlo řešení, o kterém
jsem předtím nevěděl a které nevyžaduje žádné vodorovné kanály v bytech
nebo jen jeden místo řady (zbytek cest se děje prostě přes otvory s
filtry).

Vyžaduje jen vnější svislou šachtu rozvádějící vzduch do sloupce osmi
bytů (případně šachty dvě).

Není to ani moc diskuse s Jurovým návrhem, je to problém pojatý zcela
jinak, s výhledem do budoucnosti delší než deset let.

Stále je to jen koncept, např. na poslední stránce se opakuje dvakrát
,,abych nezapomněl``, ale než jej budu měnit, možná už někdo bude mít
nějakou připomínku. Proto jej nabízím i mailinglistu ekodům.

Vše je v adresáři
  http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/e_papers/stavby/vetrani/

Pro tisk prosím použijte nejlépe PostScriptové soubory (ruby a líce
brožurky o dvou listech A4) nebo rovnou soubory pro 600dpi laserovou
tiskárnu (ty jsou ale trochu větší). Jde si vytisknout i rovnou pdf, aspoň
bude na papíře hodně místa pro poznámky...

Dodávám, že k větrání je relevantní i koncept v adresáři
  http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/e_papers/stavby/koncepty/

a starší povídání o oknech (okna_tes) v adresáři
  http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/e_papers/stavby/okna/

zdraví Jeník Hollan

PS.
 Připomínám, že dobrý protiproudý výměník teplot jsem poprvé viděl na
veletrhu EnergiSparMesse v hornorakouském Welsu před dvěma lety. Letos se
tam chystám zase a návštěvu velmi doporučuji všem, je nejvyšší čas se
rozhodnout, je to už příští víkend. Viz archiv
  http://amper.ped.muni.cz/ekodum