[IAN] Re: Sluneční aktivita

Pavel Adamek pavel.adamek na ima...
Čtvrtek Květen 31 08:42:50 CEST 2001

Michal SVANDA napsal:
>a o cyklicnosti mluvit
>musime, nebot periody jsou 11+-1 let, kde chyba je brana jako stredni
>kvadraticka odchylka. To je chyba 10%, tedy v astronomii udaj vcelku
>dosti presny

IMHO zásadní otázka je, jestli je to kvasiperiodický děj, kdy délka cyklu
nezávisí na předchozích a rozdíly se mohou kumulovat, nebo zda jenom dojde k
maximu někdy o něco dříve a jindy o něco později vlivem skládání s dalšími
periodami.
To jest, jestli například 5 cyklů trvá 55 +- 5 nebo 55 +- 1 let (resp.. 55
+- 15 nebo 55 +- 3 pro 3 sigma.)

      Pavel