[IAN] =?X-UNKNOWN?Q?Re=3A_=5BIAN=5D_Slune=E8n=ED_aktivita?=

Karel Sandler sandler na ujf....cz
Středa Květen 30 14:58:52 CEST 2001

K probihajici diskuzi o slapovem pusobeni planet na Slunce mam tyto dve
pripominky k predchozim textum:

> ... , takze slapova vydut miri polovinu obehu nad slunecni rovnik,
> polovinu obehu pod nej - a tento "kyvavy" pohyb ma stejnou periodu jako
> obeh Jupitera.

"Slapove vydute" jsou dve, symetricky vuci stredu Slunce.

> Neni to davno, co jsem si udelal programek na vypocet vzduti morske
> hladiny zpusobovane Mesicem u Zeme, takze nebude problem predelat ho na
> Slunce-Jupiter.

Pri vypoctu morskych slapu lze v prvnim priblizeni povazovat Zemi za
tuhou, slapy se tykaji jen vody. Existuje moznost podobneho prvniho
priblizeni i pro Slunce?

Karel Sandler
---
e-mail:  sandler na ujf....cz
phone:   420-2-66173271
address: NPI, 250 68 Rez, Czech Republic