[IAN] Re: [IAN] Re: [IAN] Sluneční aktivita

Michal SVANDA michal na matfyz...
Středa Květen 30 13:53:30 CEST 2001

Zdravim.
Dr. Hollane, ja si nemyslim, ze studium vlivu planet na slunecni cykly
jsou ducharina. I kdyz priznavam, ze rozhodne nemam takove zkusenosti,
jako Vy, nicmene nekde puvod cyklu byt musi. Nas soucasny model
vnitrniho dynama vysvetluje spoustu veci, nicmene dalsi spouste
prakticky odporuje. Tim je napr. cyklicnost (a o cyklicnosti mluvit
musime, nebot periody jsou 11±1 let, kde chyba je brana jako stredni
kvadraticka odchylka. To je chyba 10%, tedy v astronomii udaj vcelku
dosti presny. Dalsi veci je prepolovani v kvaziperiode 22 let.

Pokud aktivitu ovlivnuje slapove pusobeni (cekal bych, ze bude vznikat
superpozici slapu vsech planet), nikdo nerika, ze se musi projevovat
ve fotosfere. Co kdyz vznika slapova vlna v nitru...

Je to vec neprozkoumana, nazory na ni muzeme mit rozlicne, nicmene si
myslim, ze je trochu zcestne a trochu nefer nazyvat tento vyzkum
ducharinou.

Zdravi Michal