[IAN] Sluneční aktivita

Petr Scheirich psch7513 na yahoo....uk
Úterý Květen 29 16:56:46 CEST 2001

> No jiste. Jinak se v podstate planety ani projevovat
> nemohou, nez
> nejakou bezici slapovou vlnou.

No ja to napsal spis jen tak pro jistotu, aby si nekdo
nemyslel, ze uvazuju nejake astrologicke zpusoby :-))

> Spis by me zajimalo, jak vysokou a jak rychlou
> slapovou vlnu by
> vyvolal napr. Jupiter. Nedokazu to spocitat, nicmene
> Petre, Ty ses
> genius, pokud vim, tak to zkus kdyztak namodelovat.
> Zajima me to z
> toho duvodu, zda bychom takovou slapovou vlnu byli
> vubec schopni
> zmerit.
> Michal

Jeste jsem si ani nenasel cas, abych se podival na to,
jak je to s temi periodami.
Nicmene vzhledem k tomu, ze teziste slunecni soustavy
se pri "vhodne konstelaci" planet dostava i ven ze
Slunce, nebude slapove pusobeni tak uplne
zanedbatelne. Na druhou stranu - neni treba merit
slapovou vlnu. Ono staci, aby se menil tlak v ruznych
mistech Slunce a efekt na prubeh rekaci by to mohlo
mit taky.
Ty Michale, jakozto sluncenik, bys zase mohl vedet,
jak dlouho trva, nez se vzruch z nitra Slunce dostane
na jeho povrch (nemam ted na mysli za jak dlouho se
proderou fotony, i kdyz to spolu asi souvisi), coz by
me taky zajimalo.

Zdravi Petr

=====
psch7513 na mbox....mff.cuni.cz