[IAN] Kennedy k narodu - projekt Apollo

Vlastimil Maly maly na ica...
Úterý Květen 29 14:07:12 CEST 2001

Dobry den a ahoj vsem!
Tak jsem nahodou vcera videl na Maxu alias Spetru porad o kosmonautice. V
dokumentu padlo tvrzeni, ze kdyby Kennedy nezavlekl Spojene staty do boje za
pristani na Mesici, byly by dnes cesty na obeznou drahu samozrejmosti.
Rozumej, v dokumentu vystupuji soukrome spolecnosti, ktere vedou vyvoj v
oblasti dobyvani obezne drahy za cenu minimalnich nakladu. Videl jsem dva
mozne projekty. Raketoplan (podobny dnesnimu raketoplanu, ale bez palivovych
nadrzi) je vyvlecen na lane Boeingem do vysky asi 60 km. Pak zazehne motory
a stoupa do 100 km a odtud vypusti treba druzici nebo jiny naklad, ktery
vystoupa az na obeznou drahu. Druhy projekt je podobny, ale vyuziva misto
vleceni na lane druhe letadlo k dotankovani paliva.
Prislo me to velice zajimave a poucne. Ono to asi nebude zas az tak
jednoduche, ale je videt, ze bez vladnich penez se da delat velice kvalitni
vyzkum (a nekdy i ekonomictejsi). On proste ten vyvoj raketoplanu jako znovu
pouzitelne vesmirne lodi prisel ve finale na vic nez stavba jednorazovych
raket :-0

Vlastik Maly, Brno