[IAN] Moc mlady mesic

Antonin Holik ha-konf na espace...
Středa Květen 23 16:03:05 CEST 2001

> Cha cha
> je videt, ze panove ted dlouho nekoukali na oblohu. Uz tri vecery
> chodim koukat na Merkur a Jupiter. V pul desate je obloha nad SZ
> jeste velmi svetla a zminene planety lze najit pouze triedrem.
> Pokud tedy hovorime vsichni v obcanskem = SELC case.

No - nepocitam, ze by to slo bez dalekohledu a nepocitam, ze to bude snadne.
Ale kdyz to nezkusim, tak to neuvidim urcite :-) Je pravda, ze poloha Mesice
vuci ekliptice je neprizniva, to jsem si neuvedomil. Mesic zapada 27 minut
po Slunci. To je opravdu moc brzo. Ale kdo vi ?

Jupiter nam ted zapada cim dal div, to je skoda - podle nej sel Merkur lepe
najit. Ja koukal na Merkura asi pred tydnem - to byl jeste napravo od
Jupitera a trochu niz. To byl ale videt krasne I bez dalekohledu (no,
rekneme na pokraji viditelnosti, presto jednoznacne ano).

Antonin Holik