[IAN] Dalekohledy

Antonin Holik ha-konf na espace...
Pátek Květen 18 14:30:24 CEST 2001

Tak jsem si dnes cetl zajimave clanky o dalekohledech na Prirucce pro
pouziti vesmiru. Mam par otazek, treba mi nekdo pomuze:

Chapu, ze 20 cm refraktor je vetsi a drazsi nez 20 cm reflektor. Je ale
lepsi ? Proc se takove dalekohledy delaji ? Nekdo tam pise, ze je zmlsany 20
cm refraktorem a ze se mu 42 cm reflektor pripadne horsi (konkretne na
Jupiter).

Ma nekdo zkusenosti s reflektory Bresser ? Zdaji se mi celkem prijatelne.
Maji nekolik modelu kolem 114/900 za +-15.000. Ale vyzkouset pres noc mi ho
nedaji :-) Ja si ale tuhle koupil kapesni triedr Bresser a s odstupem casu
mi pripadne dost slaby. Je fakt ze kdyz jsem ho kupoval, byl zdaleka
nejlepsi mezi jinymi a taky maji tu dlouhou zaruku. Ovsem zatim jsem se
nepokousel ji uplatnovat ..

Antonin Holik