[Gw] novinky v půli října 09

Jan Hollan jhollan at amper....muni.cz
Mon Nov 2 10:15:24 CET 2009

No, tentokrát jen samé už trošku starší novinky (novější pošlu zvlášť).
Viz dole uvedené podklady k Rozverkám (Rozverky: Ekologický institut
Veronica, viz http://www.veronica.cz/?id=129 ). Vše tam vyšlo 14. října,
přeposílám jen pro připomenutí. Climate Change 2009 na stránkách UNEP
                   http://unep.org/compendium2009/
je již plně funkční (tehdy v polovině října provizorní vydání už nebylo
dostupné a finální také ještě ne).

Já to přeposílám též proto, že jsem hledal odkaz
   http://www.stockholmresilience.org/planetary-boundaries
na skvělou práci o mezích  planety, o němž jsem věděl, že už jsem jej
někam psal...

Zajímavá je i ta dlouhá česky přeložená studie původně z jara 2008.
Já o ní ani o překladu nevěděl až do toho 12. října... našel jsem ji díky
článku v novinách.

A když to posílám na Dušičky: vzpomeňme dnes i na statisíce lidí, kteří už
nyní, začátkem tisíciletí, každoročně zemřou zbytečně jen vinou změny
klimatu...

pěkně zdraví
  jh