[Gw]ozon a Technical summaries

Jan Hollan jhollan at amper....muni.cz
Thu Jun 7 22:14:07 CEST 2001

> možnost číst v Mladé frontě. Tam totiž párkrát citovali nějakého pana
> Pretela, který neustále připomínal, že vedle skleníkového efektu je tu nyní
> vliv právě dlouhodobých klimatických výkyvů. To mě dost znejistělo.

No, je mrzuté, že i někteří lidé z Národního klimatického programu,
vč. Jana Pretela, občas mlží. Ono totiž, popravdě řečeno, se v Česku
řadou oborů podstatných pro změnu klimatu (najmě modelováním) nikdo
nezabývá, a někteří klimatologové, nevidoucí moc za hranice svého výzkumu,
bagatelizují věci, kterým nerozumějí.

> zajímalo - nevíte náhodou, jaká je relativní účinnost ozónu?

Z hlavy to nevím, nikde jsem to teď nenašel, podívám se doma do staré
třetí zprávy německé ,,anketní komise``. Hodně vysoká, neb přídavný zářivý
příkon od přízemního ozónu je velký asi jako od ,,halokarbonů``, přestože
je jeho rozšíření velmi neglobální.

Zato jsem při hledání zjistil, že už je nejen k dispozici ,,čistopis``
Summary for Policymakers z WG3, ale už jsou i všechna tři Technická
shrnutí! Takže kdo chce, může už studovat nové oficiální dokumenty na o
dost podrobnější úrovni. Já se do toho příští týden také pustím.

(pro ev. začínající čtenáře: je to vše na
     Linkname: Intergovernmental Panel on Climate Change
 )

Závěrem mám dvě technické prosby:

 -- do Subjectu prosím pište něco místo RE: Gw digest, Vol 1 ...,
   pokud berete denní souhrn místo jednotlivých zpráv (u této nehojné
   diskuse zatím ,,digesty`` moc nepomohou...)

 -- vynechávejte z emailů původní zprávu (prohlížení archivu se zbytečně
   zdržuje). Nebo z ní vemte jen řádky, které jsou důležité pro Vaše
   nové sdělení (je to někdy hodně mazání, ale co naplat)

zdraví Jeník