[Energ]Re: Kolektory na hotel Karlsbad

joj, to jsem to nechal teda usnout, věnuju se teď furt venkovnímu
osvětlování, poštu čtu se zpožděním

Dnes jsem se byl ale dívat na závěr pokládání prvního fasádního kolektoru
v Česku, na SPŠ v Břeclavi (fotky dám na web veronica.cz), je to osmdesát
metrů čtverečních fasády od země až nahoru, osm kolektorů šířky pět metrů
(a výšky 2 m), které se opírají o sebe, dolní pak o ocelový L-profil
přišroubovaný do zdi (aby neodpadly od zdi, drží je na krajích kousky
plechu). Kolektory jsou s dřevěnými rámy a vzadu mají takovou tu velko
třískovou (OSB?) desku, ta je prostě připláclá k fasádě, kterou tam asi
letos z blbosti i v této ploše draze opravili. Pomocí jeřábu a asi pěti
chlapů byly ty kolektory (http://www.doma.co.at) upevněné na místo za
čtyři hodiny.

Neokenní část jižní fasády použít jako kolektor je skvělá možnost. Použít
veliké kolektory jako šikmou střechu, není-li fasádní plocha k dispozici,
druhá, snad ještě levnější, pokud by tam šikmá přibližně jižní střecha
byla, je nerozum vytvořit ji z čehokoliv jiného.

Pak ještě se dají dlouhé kolektory použít jako zastiňovací prvek na léto
mezi patry.

Stavět je jako jednoúčelnou věc na plochou střechu je nejdražší
alternativa, i když ne nesmyslná. U hotelu s velkou letní spotřebou je to
výhodná poslední volba, pokud někdo nestaví levně hotel na prodej, ale
proto, aby jej používal. Velký systém (z velikánských kolektorů nebo z
kolektorové plochy na místě sestavené, z mědi pokryté TiNOxem, dřeva,
překližky, skla a trochy hliníku a těsnění) se splácí i dnes slušně rychle
(bude rychleji) a navíc je výbornou reklamou.

Firma -- nějaká rakouská, nutno konzultovat s http://www.aee.at. Ten
systém v Břeclavi dělá Ekosolaris (hotový není, tak o něm nic říct nemůžu)
ale do KV to má daleko. Možná, když se to vhodně zveřejní, našla by se
jiná česká firma s rakouskými odborníky.

Na ploché střeše se pro to jen musí položit těžké bloky, na které se
kolektory upevní, a přivést izolované měděné roury ze střechy dolů
k zásobníku. I kolektory, pokud by se nedělaly na místě, se ale musí
naskládat nahoru ještě při stavbě, zkrátka pokud je k dispozici jeřáb.

zdraví a za zpoždění se omlouvá
Jeník Hollan