[Ekodum] výměna oken

Lukrécia Lachmanová lukreciax at gmail.com
Fri Nov 4 15:27:05 CET 2005

Dobrý den, prosím Vás o zodpovězení dotazu týkajícího se výměny dvojitých
kastlových oken za okna nová. V současné době se v našem činžovním domě
plánuje výměna stávajících kastlových oken za okna plastová. Jsem velkým
odpůrcem takovéto výměny, ale přiznám se, že hlavně z důvodů estetiky.
Takový argument by ovšem u ostatních nájemníků "zblblých" reklamními letáky
výrobců plastových oken byl je špatně obhajitelný. Proto jsem se snažila
najít na internetu i nějaké racionální argumenty proč kastlová okna
nevyměňovat. Váš článek, který jsem našla mi tedy udělal velkou radost. Jen
bych se chtěla zeptat na jednu věc. V úvodu je psáno: " *Máme vyměnit okna
za nová? Ne, nemáte. Aspoň ne letos. Ona totiž ještě nejsou na českém trhu
žádná tak dobrá, aby stálo za to koupit je místo starých. V německy
mluvících zemích už dost dobrá okna na trhu jsou, takže časem budou snad i u
nás. I tam jsou to ale teprve začátky a vývoj jde rychle kupředu.* " Vzhledem
k tomu, že je tento článek několik let starý, chtěla bych se zeptat, jestli
už v současné době taková "dobrá" okna u nás na trhu jsou, případně jakou
mají taková okna konstrukci - dala by se vyrobit na zakázku? Jedná se mi o
porovnání možných variant řešení - oprava stávajících oken( 70 let starých)
vs. výměna za nová okna ( tedy jaká, aby byl eliminován tepelný most
ostěním?).
 Děkuji
 S pozdravem
 Lukrécia Lachmanová