[Ekodum]Re: Ekodům

Jan Hollan
Thu, 22 Apr 2004 15:54:13 +0200 (CEST)

> Z jakého důvodu se vůbec na klasických barákách dělají pro základy 80cm
> vybetonovaných děr? Je to kvůli nosnosti zeminy v hlubší vrstvě nebo
> kvůli promrzání a následným pohybům jak to dělá neplechu např v zimě u
> vrat? Nestačilo by udělat základy mělké ve tvaru půlválce aby se dobře
> roznesla zátěž do větší plochy a jednoduše baráček obehnat izolovaným
> chodníkem (např 1 metr široko 10cm polystyrénu pod dlažbou kolem dokola
> aby nepromrzala zemina pod základy).

urcite stacilo, jen jaksi pred sto lety nebyly zadne izolace, co by se do
zeme daly dat. ony i ty zamrzne hloubky jsou asi trochu mensi nez kdysi,
vinou otepleni klimatu a lip izolujiciho ovzdusi... stavebnictvi je
konzervativni s polocasem blizkym tomu jednomu stoleti.

> A trošku z legislativy- je dům postavený na vrstvě šterku(vlastně
> položený na holé zemi podobně jako unimobuňka) trvalá stavba podléhající
> povolení a následným problémům s deklarací použitých stavebních
> materiálů(slámy hlíny ) nebo má status dočasného stanu postaveného na
> vlastní riziko na vlastním pozemku?

to by mne taky zajimalo

> Vím že to zavání "česky" obcházením zákonů ale momentálně jinou možnost
> nevidím když z hlediska stavebního zákona jsem jako prostý občan
> považován za neschopného nakreslit projektovou dokumentaci a zrealizovat
> zahradní domek na základě svého nejlepšího vědomí a nastudovaných
> informací.

> S pozdravem Jiří Kudlička

joj, taky jsem mohl psát česky, tož aspoň při pozdravu,
astronomové děkují...
jeník h