[Ekodum]obrazky slamene a z Welsu

Jan Hollan
Tue, 16 Apr 2002 20:07:53 +0200 (CEST)

Všechny pěkně zdravím,

opomněl jsem onehdá poznamenat i do českých mailinglistů, že jsem vystavil
obrázky z Wösendorfu a exkurzí odtud, jsou v adresáři
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/sb
 (ten poslední zobrazený dům je pasivní, montovaný z celých hotových stěn,
které v hale připravila firma Buhl -- je to pasivní dům za cenu obyčejného
montovaného domu).

Ten jeden detail omítky, kde je odhrnuta juta dolů, jsem považoval za
nějakou sondu pro později přišedší účastníky, aby viděli složení omítky,
ale má to vysvětlení mnohem kouzelnější, jak mi napsal Hannes Hohensinner:

> Ich habe mir Deine Fotogalerie angesehen und dabei das Foto der Lehm
> verputzten Wand vom Workshop am Donnerstag mit dem vermeintlichen
> Bauschaden gesehen. Dieses kleine Loch im Verputz ist nicht grundlos
> gemacht worden. Ich habe es machen müssen, um meinen Ehering wieder zu
> bekommen, den ich beim Verputzen mit den bloßen Händen am Vortag genau
> an dieser Stelle verloren habe. Zum Glück hatte ich bei der Suche nach
> dem Ring die Unerstützung eines Archeologen, der mit einem
> Metalldedektor ausgestattet war. Ohne dessen Hilfe, wäre der Ring
> [...]

Dnes jsem vystavil také obrázky, které jsem pořídil ve Welsu -- jsou tam
záběry na modely izolačních souvrství, které byly důsledně mnohem tlustší
než krokve, na přírodní izolační materiály, na detaily oken pro pasivní
domy, na nějaké biomasové technologie apod. Ty jsou zase na
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/wels

Oba přehledy jsem pořídil automatizovaně, pravda, trochu práce jsem
měl s laděním těch skriptů, co to dělaly (nejsem zrovna unixový guru).
V tom druhém adresáři jsou k dispozici.

Chybí ještě napsat skript, který by vytvořil i úvodní index.html, ten jsem
psal ručně (ve skutečnosti by stačilo ručně napsat titulek, nebo jej zadat
jako parametr...).

Některé *.htm soubory (ty ve formě tabulky) jsou vlastně připraveny pro
vepsání komentářů, to ale až kdovíkdy. Musím se věnovat prevenci
světelného znečištění, odpor zástupců dosavadní praxe je dosud
houževnatý...

Jeník

PS.
 obrázky jsem pořizoval kamerou HP315

a:
 Franto, já ty Tvé záběry rád vystavím v plném rozlišení, jen mi je nějak
dodat... (zkusím někdy zkoumat, jak legálně dát vlastní ftp prostory na
amperu neakademickým uživatelům)