FW: [Ekodum]pasivni domy, izolace, vetrani...

Michal Fiala
Tue, 22 Jan 2002 15:24:15 +0100

>Máte někdo jasnější představu o výrobci/dodavateli takovýchto bloků PS
>(řekněme o tloučťce 30cm)?
>Připevnění ke zdi je pro mne také záhadou, jakýkoliv návod či odkaz na
>literaturu je velmi vítán.

V sobotu jedu na navstevu do 2 pasivnich domu, jeden ma pry izolaci 25cm EPS, druhy 40cm. Doufam, ze se mi podari ziskat podrobnosti.

> 3. Stále mi není úplně jasná konstrukce "superokna". nemáte nějaký nákres a
>Máte někdo nějaké aktualizované informace o výrobcích superoken u nás? Já
>jsem se pokoušel kontaktovat společnost Rivallglass, ale na jejich www serveru
>http://www.rivallglass.welcome.to/ to vypadá, že jejich webadmin je na ně
>pěkně nabroušený. Nějaké praktické zkušenosti se superokny od Rivallglass?

Izolacni skla vyrabi u nas napr. firma Isosklo www.isosklo.cz , trojsklo plnene Xe s dvojitym pokovenim ma k jen 0,4 - na cenu jsem zatim netroufnul zeptat, to same s plnenim argonem (k=0,7) stoji celkem rozumnych 1.800 Kc/m2. Libi se me na nich, ze umi asi jedini u nas delat velke tabule az do 3 x 6 m. Jednu o trochu mensi bych si chtel dat do jizni fasady.
Co se tyce ramu nevidim problem u oken bez otvirani - tam je jen potreba zajistit trvale pruzne a presto tesne uchyceni skel. Izolacni vlasnosti ramu nejsou potreba, protoze ram nemusi byt zvenku vubec videt. Staci jen dodrzet montazni pokyny vyrobce skla. U otviracich oken asi bude na nasem trhu problem - je treba sehnat neco kde lze ram co nejvice schovat a zkusit nejlepe trojskla plnena xenonem, protoze ty maji zminovane k=0,4 pri mezere mezi skly 8mm, tudiz celkova tlouska trojskla 4-4-4 je jen 28mm, coz uz neni o tolik vic nez beznych 24mm u dvojskel s Ar - to uz by se asi daly okna vyrabet beznou manufakturni technologii. Treba by Isosklo prozradili, ktery vyrobce oken od nich bere kvalitnejsi produkci.

S pozdravem

Michal Fiala