[Ekodum]Okna

Jan Hollan
Mon, 19 Feb 2001 09:08:39 +0100 (CET)

>  Vůči tomuto návrhu musím mít však dvě námitlky. I průhledná
>  folie, která by nebyla nalepená přímo na sklo, ale napnutá před
>  sklem na rám okna, by byla hodně viditelná a myslím si, že dobrému
>  vzhledu okna by nepřispěla. A pak, mám pět dětí, od 2.5 roku
>  výše, a nedovedu si představit, že by folie bez úhohy vydržely
>  na oknech vice než den nebo dva.

No, ona taková tenká fólie má hlavní nevýhodu v tom, že ve dne není vidět,
a tak se těžko lepí tak, aby byla vypnutá. Jde to jaktž takž na slunci,
doopravdy ale je vidět až v noci, když se na jejích varháncích odráží
svělo z nějakého zdroje vevnitř.

Je to takový handl: fólie jistě hlavně v noci je dobře patrná. Ale přes
okno je vidět ven mnohem lépe, když není zarosené.

My doma fólie na rámech oken máme, většinou na obou křídlech, vnějším i
vnitřním. Jejich životnost je omezená jen sluncem -- kromě těch na
severní straně se po pár letech stanou velice křehké. Ale první dva roky
jsou dosti odolné -- pokud děti nerozbijí okno, asi neprotrhnou ani
fólii. A když, tak metr čtvereční stojí pár korun a oprava trvá pár minut.

Nejlepší je asi, na pár oknech to zkusit, asi na těch, která se dnes
nejvíce rosí.

zdraví Jeník Hollan