[CCD-CR] Snadne vylepseni SBIG filtroveho kola

Lukas Kral krall at troja....cvut.cz
Wed May 22 09:44:04 CEST 2002

Hezky den,

chtel bych se s vami podelit o jednu velmi pozitivni zkusenost a dobry
napad. Jak uz jsem se tady zminoval drive, meli jsme u nas v Ostrave znacne
problemy s filtrovym kolem CFW-8 od SBIGu, a asi nejsme jedini. Filtry
najizdely spatne, clovek si nikdy nebyl jisty, ktery filtr vlastne najel.

Kdyz jsem byl posledne na hvezdarne, trochu jsem se v tom vrtal a porad to
nejelo. Tak jsem se podival na internet, jestli nenajdu nejakou radu, co s
tim - a nasel jsem (jen takova zminka na strance nejakeho americkeho
pozorovatele). Pry staci natrit ty kovove tycinky, ktere jsou po obvodu
kola, necim hodne svetlym, napr. takovou tou bilou vodickou na retusovani
dokumentu, tim se zvysi jejich odrazivost a fotosenzor je mnohem lepe
zachyti (kolo se podle nich orientuje - odrazeji svetlo ze zdroje do
fotodetektoru, pokud jsou k nemu blizko). Tak jsem si tu vodicku pujcil od
pani sekretarky, kolicky jsem tim lehce natrel a najednou to zaclo fungovat
zcela bezchybne :-)

Takze pokud se nekdo taky potykate se spatnou funkci tohohle kola, muzete to
vyzkouset. Nekdy staci jen malo, zda se...

Zdravi
Lukas