[CCD-CR] Iris - skladani snimku a prace s FITS

Filip Hroch hroch at physics....cz
Thu Mar 28 12:39:52 CET 2002

Ciao

> Tohle ujasneni cele situace me stalo nemalo casu a tak jsem vam to tu chtel
> popsat, at nemusite experimentovat s bity tak jako ja :-( Zajimalo by me
> ovsem, proc to autor programu Ch. Buil takhle divne vyresil. Taky nevim,
> proc narozdil od ostatnich programu jsou snimky v Irisu zobrazovany vzhuru
> nohama (pixel 0,0 je vlevo dole a ne vlevo nahore). Ale krome techhle
> podivnosti se mi ten program opravdu moc libi a ma spoustu skvelych funkci!

No je to vazne zajimavy protoze clovek tak nejak ocekava ze
intenzita nabyva kladnych hodnot (co je to zaporne svetlo ze?:-)
Na druhe strane z hlediska vypoctu to zas takovy problem neni
protoze se vzdycky musi na snimku spocitat uroven pozadi a ta se odecita
a vychazi pak kladne cisla.

S tim pixelem 0,0 velvo dole se nedivim je to prece jen podle beznych
matematickych konvenci a ne ve stupnidni computerove grafice. Usnadnuje
to prepocitavani souradnic a podobne.

Me hlavne prijde hrozne nesikovne pouzivat na zobrazeni cisel se kterymi
se maji delat pripadne dalsi vypocty pomoci 2byte integeru. V munipacku
se zasadne pri kazde operaci vsechno prevadi na 4byteova realna cisla
(rozsah do 10e38 a 6 platnych mist) ale i to se me zda malo. Zachovava
to pak i pripadny fotometricky obsah. Pouziti rozsahu omezeneho na 16bitovy
interval se me zda jako pozustatek ze starych dob, kdy se setrilo
kazdym bitem.

FH