[CCD-CR] Automaticke skladani snimku v Irisu - long

Petr Pravec ppravec at asu....cz
Wed Mar 27 13:10:25 CET 2002

Ahoj vsichni,

Hodnoceni toho software je zajimave, ale chtelo by to par dalsich
veci vedet.  Ptam se tedy:

- je skladani "flux conservative"?

- jaky je dynamicky rozsah vysledneho snimku?  (Mel by byt spravne n*vetsi
nez je dynamicky rozsah skladanych n snimku, aby nedochazelo k umele
saturaci jasnych, ale na originalnich snimcich jeste nepreexponovanych
hvezd.  Napr. pri slozeni osmi 16-bitovych snimku by mel mity vysledny
snimek rozsah 19 bitu.)  Jak je takovy slozeny snimek ukladan, v jakem
formatu?  Nebo jde spise o prumerovani? (pak by stacil puvodni dynamicky
rozsah (16 bitu nebo kolik to ma).)

- jak je osetren vyskyt spatnych pixelu?  Pokud to neni osetreno,
tak pak kazdy cosmic na kteremkoli snimku znehodnoti dany pixel.
Horke a temne pixely pak mohou mit take neprijemne na vysledny snimek.
Sice to nemusi byt ve vysledku okem vzdy prilis poznat, ale muze to mit
neprijemne dusledky.

- je pri vzajemnem posunu snimku posouvano jen o cele pixely,
nebo i o zlomky pixelu?  Pokud o zlomky pixelu, jaky model je pouzit
pro prepocitavani signalu mezi pixely v posunutych snimcich?

On Wed, 27 Mar 2002, [iso-8859-2] Kubíèek Pavel wrote:

> [...]
>
> - U CREGISTER zvolit vhodnou hodnotu TRESHOLD, zvlaste v pripade, ze se
> vyrazne meni uroven pozadi snimku. Tomu se lze vyhnout vyrovnanim urovne
> pozadi na vsech snimcich ktere se maji skladat.
>
> Secteni pak pomoci nektere z funkci ADD. Je zde treba mit na pameti, ze
> maximalni uroven pixelu je v IRISu 32768 a tudiz bud scitat jen tolik
> snimku, aby tato hodnota u "nejjasnejsich" pixelu nebyla prekrocena,
> nebo pouzit funkci ADD_NORM, ktera hodnoty pixelu normalizuje tak aby se
> vesly do danych mezi (asi nelze pouzit v pripade potreby fotometrie).

Aha, tady je odpoved na jednu z mych vyse uvedenych otazek. Nekdy tedy lepe
neskladat, ale prumerovat, pokud nechcete mit nejjasnejsi objekty
umele saturovany.

Zdravim,    Petr Pravec