[CCD-CR] Automaticke skladani snimku v Irisu

Lukas Kral krall at troja....cvut.cz
Tue Mar 26 19:39:27 CET 2002

Zdravim,

dneska mi vyslo trochu casu a tak jsem se naucil automaticky skladat CCD
snimky v programu Iris. Je to parada, jen oznacite obdelnik, ve kterem se
vyskytuje referencni hvezda, a ono si ji to uz na jednotlivych snimcich samo
najde a snimky posune vsechny do stejne pozice (prikaz register). Dalsi
jednoduchy prikaz pak vse automaticky a inteligentne posklada (prikaz
composit nebo add2).

Tohle muze byt moznost pro ty, kteri nepouzivaji linuxovsky Munipack, ktery
tohle umi taky (umi snimky navic i otacet?).

Zatim jsem prisel pouze na jedno omezeni - nejak to nejelo, kdyz jsem chtel
najednou poskladat vic nez 19 snimku. V manualu ale o takovem omezeni nic
nepisou...

Prikladam odkaz na pokusnou slozeninu z 19-ti snimku GK Per, ktere udelal
Tomas Havlik (exp. 19x60 sekund, tj. celkova integracni doba odpovida 19-ti
minutam):

http://www.sin.cvut.cz/~lkral/obrazky/GKPer_slozeno.jpg

Nejslabsi hvezdy na snimku maji kolem 16 mag (to je na objektiv s prumerem 9
cm vcelku slusny vykon, co? :-)

Mimochodem, po tom, co jsme zacali pouzivat zrcadlovy teleobjektiv namisto
cockoveho, se velmi vyrazne zlepsila kvalita obrazu, kolem hvezd (zvlaste
cervenych) uz neni ta silena koma.

Jasnou noc preje
Lukas