[CCD-CR] proc a jak jasy nebe

Petr Pravec ppravec at asu....cz
Tue Jun 25 20:13:28 CEST 2002

Ahoj Jeniku,

Zajimave veci. Mam jeste par poznamek.

Porad jsi nevysvetlil, k cemu potrebujes mit merene jasy v ruznych azimutech.
Co zajimaveho z toho chces dostat? Konkretne prosim. (Ze jasy mohou byt ruzne
v ruznych azimutech, podle toho, kde je jake mesto, je samozrejme a samo
o sobe to nic nerika. Kdo by jen z toho duvodu bral pravidelne snimky v
ruznych
azimutech?)

Podle mne je potreba definovat "standardni ulohu", tedy neco, co bude
moci bez velke prace navic (pro kazdeho z nas je to jen vedlejsi vec
a vubec ne hlavni cil nasich astronomickych mereni) urcit kdokoli
z nas ze snimku, ktere stejne bezne dela (teleskopovy cas neni
zadarmo, ze, i kdyz se to tak nekomu muze jevit). Muzeme se o tom
pobavit, kdyz mi zavolas, ale bylo by naivni ocekavat, ze za tim ucelem
bude nekdo delat snimky navic. Standarni uloha musi byt definovana tak,
aby k ni stacily snimky, ktere se stejne berou.

Jo, je taky zrejme, ze potrebujes studenta, ktery by pro Tebe na tom delal.
Nekteri z nas sice mohou (drive ci pozdeji) mereni jasu oblohy zahrnout jako
soucast svych standardnich postupu, ale stejne bude spousta dalsich veci
s tim, kterou musi nekdo delat jako svou hlavni praci (nehlede na to,
ze nekteri pozorovatele by to nemuseli chtit merit vubec, ale mohli by
byt ochotni Ti dat snimky k dispozici, k takovym merenim taky potrebujes
cloveka. (Mne osobne to zajima spise z metodologickeho hlediska, a taky
delam hlavne na vecech podporenych grantem, vsak vis.)

Zdravim,   Petr Pravec