[CCD-CR] Re: jednotky jasu

Petr Pravec ppravec at asu....cz
Mon Jun 24 15:30:13 CEST 2002

Ahoj Pavle,

Diky za info o te masce.  Kdysi jsem o tech maskach digitalnich
fotaku neco cetl, ale dneska uz nejsem v obraze (pokud jsem kdy
kolem tech digitalu vubec byl), ale tusil jsem to spravne.  Jo, mereni
"bodovych" zdroju je problematicke, to je jasne.  Resenim by mohlo byt
ten fotak mirne rozostrit, aby se hvezdy zobrazily jako plosky
pres nekolik pixelu.  A pro mereni jasu oblohy (plosny zdroj) samotne
by ta maska sama o sobe vadit nemela, pokud se dany kanal podari
rozumne zkalibrovat.  Krome (rozostrenych) hvezd jeste pripada
v uvahu pouziti nejakeho kalibrovaneho pozemskeho standardniho zdroje
(napr. nejake lampy), ale v tom uz se vubec nevyznam, jen jsem
o tom slysel.  Pro kalibraci digitalu v oblasti slabych urovni jasu by ty
rozostrene hvezdy mohly byt vhodne, chce to vyzkouset.
Pro kalibraci na vetsi svetelne toky to mozna jinak nez pres nejake ty lampy
nepujde.

Zdravim,    Petr Pravec