[CCD-CR] Fw: RR Lyr hvezdy

Filip Hroch hroch at monoceros....muni.cz
Wed Jan 31 16:24:20 CET 2001

Ciao

On Tue, 30 Jan 2001, Lenka Sarounova wrote:

> [...]
> jestli to sedi s Landoltem, nejsou tam nejake dlouhoperiodicke promenne...
> Kdysi jsme o necem takovem uvazovali v Ondrejove, ale nikdy jsme to
> neudelali a v podstate pouzivame na vse jen toho Landolta. Ten jeden
> system ma neco do sebe, a kdyby se tento jeden system trochu rozsiril...
> byl by to zajimavy projekt delat to spolecne, srovnavat sva mereni. Treba
> bychom se neco dozvedeli o presnosti kalibraci a navazovani mereni
> porizenych z ruznych hvezdaren. Se systemem Landolt + mozna tak 4 nova
> pole by se dalo uz kalibrovat vsude temer kdykoli, bez mereni extinkce.

Ja myslim, ze je tohle dobry napad a bylo by fajn, kdyby nekdo neco
takoveho udelal. Na jizni obloze maji tyhle policka udelana v asi
-60 st deklinaci po cca 30 stupnich asi pro ucely ESO a jsou stastni.

Uvazolal jsem o tom taky, bohuzel na to nemame filtry a asi
by to chtelo udelat ve spolupraci s nekym dalsim i kdyz treba
Ostrava neni moc dobry partner, chce to nekoho mimo mesto...:-)))

V kazdem pripade to je velmi zajimavy navrh na pozorovaci program.

FH