[CCD-CR] Fw: RR Lyr hvezdy

Rudolf Novak novak at hvezdarna...
Wed Jan 31 13:22:39 CET 2001

Ahoj Ondro,

na ccd.astronomy.cz najdes rozsahly navod na to, jak delat diferencialni
fotometrii (principialne).

> Jo, to chapu. Za predpokladu, ze mam snimky promenne a
> standardni hvezdy, ve stejne vysce nad obzorem se stejnou
> expozici a tak dale. Problem se tedy redukuje na to, jak
> udelat diferencialni fotometrii mezi standardni hvezdou a
> srovnavaci? Jak to mam udelat, kdyz je kazda na jinem snimku
> a rekneme, ze mam k dispozici MUNIDOS, CCDOPS a treba jeste
> nejaky program na prohlizeni FITS?

Ne, rekl bych,. ze to chapes  spatne. Nedelas rozdil mezi stand. hvezdou
a strovnavaci mezi snimky ruznych casti nebe. Ty si zjistis, jak moc se
svetlo hvezdy zeslabi v dane vysce (a brave a v zavislosti na barevnem
indexu) nad obzorem - hvezda ma mit podle katalogu treba 14.23mag a ty
zmeris, ze ma 15.32. Ten rozdil neco vypovida o tom, jak moc to ovlivni
atmosfera v dane vysce na odbzorem v danou chvili. Nezbude ti, nez si
zjistit jak moc ovlivnuje atmosfera svetlo v ruznych vyskach pro ruzne
barvy (proto ta mereni stand. hvezd) a na zaklade toho pak odhadovat,
jak to asi postiho tu tvoji hvezdu. Mel bys to teda merit jednim softem
(lepe receno zpracovavat ta data), protoze mezi vyslednyma magnitudama v
ruznych softech muze byt syst. rozdil.Pokud mas stand. hvezdu v poli,
pak je to ukol trivilani - proste to odecti ;) (i kdyz opet pozor na
barvy!).

Prave ted dokoncuji stranku o tom, jak se to dela - zatim mam ale
hotovou jen cast o ziskavani dif. dat (coz koukam take neni tak uplne
zrejme), takze to akceleruji a vystavim - mohlo by to pomoci.

Rudolf