[CCD-CR] Fw: RR Lyr hvezdy

Lenka Sarounova lenka at asu....cz
Tue Jan 30 16:45:29 CET 2001

> Tim ziskas lepsi pokryti tech extinkcnich primek, ze kterych si pak
> spoctes vlastni k a nebo, muzes merit ve stejnych uhlovych vyskach a
> nemusis interpolovat

Nevim, jak moc jsou dobra dalsi cizi policka, aby nebyl problem se
systemem, jestli to delali na CCD. Mozna by stalo za to udelat si opravdu
policka svoje. Stacilo by jich par tak, aby se vzdycky nejake vyskytovalo
tak aspon 60st nad obzorem, zmerit to v barvach a obcas kontrolovat,
jestli to sedi s Landoltem, nejsou tam nejake dlouhoperiodicke promenne...
Kdysi jsme o necem takovem uvazovali v Ondrejove, ale nikdy jsme to
neudelali a v podstate pouzivame na vse jen toho Landolta. Ten jeden
system ma neco do sebe, a kdyby se tento jeden system trochu rozsiril...
byl by to zajimavy projekt delat to spolecne, srovnavat sva mereni. Treba
bychom se neco dozvedeli o presnosti kalibraci a navazovani mereni
porizenych z ruznych hvezdaren. Se systemem Landolt + mozna tak 4 nova
pole by se dalo uz kalibrovat vsude temer kdykoli, bez mereni extinkce.

U takovych veci je vsak vzdycky problem, ze je to prace, jejiz vystupem
neni krasna svetelna krivka nebo jine fyzikalni informace o nejakem
objektu, ale "jen" technologie, obecne zkoumani chyb mereni, ziskavani
zkusenosti o kalibracich a pomocne vysledky, ktere pak pomahaji pro ta
"fyzikalnejsi" mereni. Chce to druh lidi, kterym tato skromejsi motivace
staci.

Zdravi Lenka