[CCD-CR] Fw: RR Lyr hvezdy

Rudolf Novak novak at hvezdarna...
Tue Jan 30 14:05:05 CET 2001

Ahoj,

> dozvedel jsem se, ze aby byla pozorovani RR Lyr hvezd co
> nejuzitecnejsi, mela by byt prevedena do standardniho
> systemu (kvuli modulu vzdalenosti a tak). Protoze na
> fotometrii nejsem zadny odbornik, da se to zajistit
> stridavym sledovanim nejakeho promereneho pole na stridacku
> s promennou (tak kazde 2 hodiny)? Nebo se postupuje tak, ze
> se nejdrive (nebo az na konec) promeri nejake srovnavaci
> hvezdy v poli a vuci nim se pak dela differencialni
> fotometrie?

No ja se ted pokousim v ramci bc projektu o takova mereni a co jsem
zatim vykoumal je asi takovy postup. Behem noci pozorujes tu hvezdu a
obcas to prerusis snimanim stand. poli (Landolt napr.) a z tech urcis
ext. koeficinety - mas-li stesti, pak se v tom da interpolovat pro Tve
vysky nad obzorem. O tom, jak se to chova pise rozsahle Lenka (odkaz na
webu) o tom, na co bys mel paamtovat u takovych mereni rychlych zmen pak
najdes tamtez odkaz na problemy diferencialni fotometrie. Zkombinuj to.

> Za takova pole by mohla slouzit Hendenova (a Skiffova)
> policka, ktera jsou v podstate rovnomerne po cele obloze a
> tudiz by odpadl problem s extinkci.

Tim ziskas lepsi pokryti tech extinkcnich primek, ze kterych si pak
spoctes vlastni k a nebo, muzes merit ve stejnych uhlovych vyskach a
nemusis interpolovat

Rudolf

P.S. http://ccd.astronomy.cz