[Ccd-CR] FITS

Lenka Sarounova lenka at asu....cz
Mon Oct 16 22:25:13 CEST 2000

> tak to jsem teda nevedel, ze s FITSy jsou takove problemy, ja jsem si
> myslel, ze prave FITS je jakymsi standardem... Aspon pokud vim, tak FITS byl
> puvodne jako mezinarodni standard pro astro snimky zamyslen (verejne
> dostupna specifikace formatu), ale jak vidim, prilis se to nepovedlo...
> Skoda.

Ono je to standard, ale prilis obecny. Je snadne FITS nacist, protoze
snimek jako takovy je jednoduchy jako BMP format. Ale udaje v hlavicce
jako zacatek a delka expozice, datum - to uz ruzne programy (i
profesionalni) pouzivaji ruzna klicova slova, nebo tam dulezite veci
chybeji. Ja nevim, jak to bylo zamyslene, nebo jestli ty snimky, ktere
jsem zkoumala, byly korektni (i CCDOPS fits nebo cosi pro AP7, Maxim jsem
myslim jeste nezkoumala...). Ale znatek v tom proste je.

> Jestli tedy Lenko nejaky ten prevodni programek dodelas, tak budu rad,
> jestli ho budu moci pouzivat... Nebo jestli uz mas aspon neco castecne
> funkcniho - pouzivam Iris, takze muzu pouzit i ten programek, co jsi (jak
> pises) napsala pro nej (funguje to jako nejaka nadstavba, dalsi prikaz nebo
> tak?)

Programek funguje pod DOSem jako prikaz s parametrem vstupu a mozna tam
udelam i nejake dalsi volitelne. Tedy ponekud linuxovska filozofie, ale
jednoduche a pohodlne pro serie. Jeste se k tomu ale muze editovat snadno
pochopitelny textovy soubor s nazvy klicovych slov, ktere odpovidaji tem
SBIG klicovym slovum (muze tam byt i nekolik ekvivatelnu) a defaultnimi
hodnotami pro pripad, kdy se v hlavicce FITS nenajdou potrebne udaje. Tak
je mozne snadno doplnit do SBIG takove veci jako treba ohniskova delka.
Proto by to melo fungovat obecne, i kdyz ta hlavicka FITS bude uplne k
nicemu.

Na ten Iris bych Ti snad mohla poslat uz hotovou specialni konverzi, ale
nevim, jestli to neni jina verze, kde treba zmenili format. To co mam
hotove je dost hloupe, jednoucelove kvuli rychlemu zpracovani nejakych
pozorovani z Francie. Ted ale pozoruju, takze kdyz tak pozdeji.

Lenka