[Ccd-CR] FITS

soldan soldan at obs....ch
Thu Nov 16 09:25:29 CET 2000

FITS se stale vyviji a tak postupne pribyva novych klicovych slov.
Jak jsem uz psal, zrejme neexistuje jeden FITS program, ktery by precetl
vsechny formaty dat. FITS byl snad puvodne urcen pro vymenu dat mezi
radioastronomickymi observatoremi (VLA) , ke kodovani obrazove informace
se
zacal pouzivat mnohem pozdeji.

FITS vzdy sestava z hlavicek (Header Data Units HDUs), ktere obsahuji
polozky : keyword=value statement, ktere popisuji napr. organizaci dat.
Za HDU  mohou (ale nemusi) nasledovat vlastni data, ktera jsou
organizovana
dle popisu HDU, napr. pocet dimenzi dat, atd. Pokud se ma ve FITS
napr. ulozit vice obrazku, pouzivaji se dalsi HDU a data, kterym se
pak rika "extension", tj. rozsireni.

Takze, pokud se domluvi nekolik observatori na urcite vymene dat,
domluvi se na klicovych slovech , ktere budou pouzivat, krome povinnych
sesti klic. slov. To je ucel a ne napsat nejaky kompletni FITS pro
vymenu dat mezi vsemi observatoremi! Chapu, ze by mohl vzniknout
pozadavek
na nejakou kompletni mnozinu klicovych slov pro vymenu astronomickych
snimku ze CCD kamer, ale to zrejme neni...

Poslu do konference jeste jeden odkaz na FITS, ale az budu moci zapojit
notebook k siti. Mozna, ze se tam doctete neco duleziteho.

S pozdravem,
js