[Ccd-CR] FITS

Filip Hroch hroch at monoceros....muni.cz
Tue Nov 14 14:32:10 CET 2000

Cioa,

cetl jsem ten vas rozhovor o FITSu v pulce rina,
ale nemohl jsem v te dobe odpovidat a pak
uz jsem si rikal se by to bylo mimo misu, ale
vidim, ze se to zase rozjizdi.

Proste FITS je definovanej jako astronom. format
a proto ma zasadni vyhodu pred ostatnimi. Hlavne
v tom, ze muze obsahovat udaje, ktere jsou treba
v png uplne nepodstatne, jako treba cas, datum,
objekt, teplotu kamery atd... no a mimo jine
je mozne snimek okalibrovat tak, aby se souradnice
udavali nejen v pixelech, ale i v napr. rektascenzi
a deklinaci a proto jsou na tech zminovanych strankach
popsany ty ruzne zpusoby zakodovani souradnic.

Naprikal vsechny obrazky, ktere si stahnete z POSSu
maji astrometrcikou kalibraci, tj najedete na hvezdu
a vidite jeji souradnice. To je mimoradne uzitecna vec.
Je sice fakt, ze gif, ktery se tam da stahnout je
lepsi na nacitani v xxx programu, ale pokud s tim
obrazkem chcete neco delat, tak je gif uplne na nic.

jiny priklad, uzivatele gaia programu maji velmi
zjednoduseny zivot, protoze jejich astrometrie
spociva pouze v tom, ze si nahraji snimek z POSSu,
svuj snimek a zmacknou polozku v menu... a maji
fotometrii... no mozna si jeste musi stahnout
nejaky astrometricky katalog, ale vzhledem k tomu,
ze gaia obashuje web interface do hlavnich katalogovych
center je to stejnak otazka par vterinek...

FH