[Astro] astronomická olympiáda, největší dalekohled atd. (fwd)

Jan Hollan Mon Feb 26 09:42:37 CET 2007

---------- Forwarded message ----------
Date: Mon, 26 Feb 2007 09:39:31 +0100 (CET)
From: Jan Hollan <jhollan , amper.ped.muni.cz>
Subject: astronomická olympiáda, největší dalekohled atd.

> Dobrý den.
> Byla bych Vám moc vděčná, kdybyste mi mohli napsat jaký typ má Váš největší
> dalekohled. Jsem totiž v 2. kole astronimické olympiády a nevím si s touhle
> otázkou rady. :) Předem děkuji a přeji mnoho objevů

V první řadě se zkuste vyznat v tom, jaké typy dalekohledů vůbec existují,
jak se jim říká v astronomické hatmatilce, jak česky, a co to vlastně
znamená. A pak se třeba podívat na web naší hvězdárny, jestli se tam o tom
nepíše.

Jinak si představte, že by stejnou cestou, tj. dotazem, postupovalo ještě
několik set dalších řešitelů...

Ptáte se ale velmi slušně a máte štěstí, že jsem k tomu už pro předminulý
ročník (2005) něco fyzikálně relevantního napsal (určitě by i přímo tuhle
odpověď šlo při mírné snaze vygúglovat):

   Linkname: nejvetsi ,,dalekohled`` brnenske hvezdarny

jinak viz např.

   Linkname: astronomická olympiáda 2006

jh, * v brně