[Astro-v]planety 1. maje

Jan Hollan
Wed, 17 Apr 2002 10:45:22 +0200 (CEST)

Díky dnešnímu rannímu telefonnímu dotazu jsem si zobrazil, jak budou vidět
všechny planety na přelomu dubna a května. Zjistil jsem, že Merkur bude
nejlíp vidět tak na prvního máje, pokud jde o astronomické podmínky.

Svým programem map_bsc (vlastně textovou verzí map_bsct v linuxu, po troše
studia souboru pořízeného s parametrem -h ) jsem vytvořil mapu, je
v adresáři http://amper.ped.muni.cz/jenik/astro/maps, případně ve
standardním místě pro výstupy tohoto programu,
   http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan/programmes/images/
 v adresáři plan_apr-may_2002

Rovnou pro tisk je apr21_20, pro prohlížení na obrazovce apr21_20p.

Podstatným rysem mapy je, že zobrazuje polohy ne v určitou hodinu, ale
vždy na začátku nautické noci -- naznačuje tedy skutečnou viditelnost
Merkuru.

zdraví Jeník

PS. včera nám Saturna zakryl napřed mrak a teprve pak možná i Luna...