Snímek 03

jpeg z kamery barevně kódované jasy z „raw“

a s vloženou mřížkou s údaji:

jemná mřížka hrubá mřížka bílá hrubá mřížka černá, zesvětlený náhled
(údaj uprostřed políček mřížky je medián surových hodnot zelených pixelů, údaj dole je jas políčka dělený jednou kandelou na metr čtvereční).
# Date/Time    : 2005:01:07 20:01:33
# Resolution   : 2048 x 1536 in jpeg (2064x1540 in pgm/03.pgm)
# Focal length :  8.2mm
# Exposure time: 9.140 s 
# Aperture     : f/2.5
# ISO equiv.   : 200

#c li count  min  Yav  max  ovf   min  Cav   max  ovf   min  Gav   max  ovf   min  Mav  max  ovf
# Image percentils         L=(1.000*1.30*Y+1.060*0.00*C+1.240*-0.30*G+1.310*0.00*M)* 2.19E-5
# %    Y     C     G     M readings  Y        C        G        M        L / cd/m2
  1   185   124    95    95       0.0041   0.0029   0.0026   0.0027   0.0045
 10   581   427   401   384       0.013    0.0099   0.011    0.011    0.013 
 50  4040  3015  2791  2779       0.089    0.070    0.076    0.080    0.092 
 90 16314 16312 16314 16312       0.36     0.38     0.44     0.47     0.33  
 99 16397 16395 16417 16403       0.36     0.38     0.45     0.47     0.33  
100 16484 16486 16491 16492       0.36     0.38     0.45     0.47     0.34  
# flux from 3.28 sr ( 1.62E-5 sr/4px) is  0.233  (summing all pixels below 16380)
# dark frame dark/2.pgm scaled by  1.990 (after subtracting an offset frame dark/200.pgm from both images) subtracted
# Yell average=3633.4  minimum= -512  maximum=16484   over 16380: 200829
# Cyan average=2849.5  minimum= -505  maximum=16478   over 16380: 201986
# Gree average=2716.2  minimum= -512  maximum=16490   over 16380: 212513
# Mage average=2640.1  minimum= -512  maximum=16492   over 16380: 202854

End of results of "raw2lum" (version 1.07) with parameters:
  -c YCGM -fa -w 7.3 -fc0.214 -o 16380 -o dark/200.pgm -d dark/2.pgm:1.99 -sm200 -i 03.txt -e 03.eps -n 03.ppm -t156 -c 3412 -s32 pgm/03.pgm

skala jasu / 1 cd/m^2
Logaritmická škála jasů (jednotkou je kandela na metr čtvereční, nazývaná též nit) – intenzity osvětlení sněhu v luxech dostanete vynásobením jasu v nitech koeficientem 3,6. U intenzit osvětlení lesní stěny je takový koeficient 20 až 40.