Snímek 428

původní barevně kódovaný

a ještě s vloženou mřížkou s údaji:

(údaj uprostřed políček mřížky je medián surových hodnot zelených pixelů, údaj dole je jas políčka dělený jednou kandelou na metr čtvereční).
# Date/Time    : 2007:03:25 21:15:16
# Resolution   : 1280 x 960 in jpeg (1424x1076 in pgm/428.pgm)
# Focal length :  5.7mm  (35mm equivalent: 39mm)
# CCD width    : 5.32mm
# Exposure time: 2.000 s 
# Aperture     : f/2.8
# ISO equiv.   : 200

# Selected image percentils         L=(1.730*0.35*R+1.000*0.65*G+1.570*0.00*B)* 1.66E-4
# %    R     G1    G2    B readings  R        G        B        L / cd/m2
  1   -30    -9   -10   -30        -0.00862  -0.00158  -0.00782  -0.00404
 10    21    51    52    17         0.00603   0.00855   0.00443   0.00767
 50   182   306   307   151         0.0523   0.0509   0.0394   0.0514
 90   961  1645  1648   693         0.276    0.273    0.181    0.274 
 99  1968  3127  3135  1239         0.566    0.520    0.323    0.536 
100 15869 15866 15866 15867         4.56     2.64     4.14     3.31  
# flux from 0.654 sr ( 8.59E-7 sr/4px) is  0.0749 lx ( 0.0767 lx tilewise);
# tilewise luminance  0.136 cd/m2 with rel. SD 96.2 % (summing pixels below 15850)
# Fuji Devignetting: 1 # dark frame dark/429.pgm subtracted from all values
# Red  average= 424.3  minimum= -116  maximum=15869   over 15850: 320 zero:  2.4 %
# GrUp average= 717.1  minimum= -125  maximum=15866   over 15850: 411
# GrDw average= 718.3  minimum= -114  maximum=15866   over 15850: 399
# Blue average= 316.7  minimum= -147  maximum=15867   over 15850:   0 zero:  2.9 %

End of results of "raw2lum" (version 1.29) with parameters:
  -c fuji -fa -sm60:8 -np -nt -nh -d dark/429.pgm -i 428.txt -e 428.eps -n 428.ppm -t 118 -s71:76 pgm/428.pgm

scale of luminance / 1 
cd/m<sup>2</sup>
Logaritmická škála jasů (jednotkou je kandela na metr čtvereční, což lze kratčeji označit též jako nit, a užívat pak také jednotky decinit, centinit).

Meze stupňů jsou (bráno pro řád jednoho nitu) 0.32 0.50 0.79 1.26 2.0 3.2

Odhady intenzity osvětlení asfaltových cest v luxech lze získat vynásobením jasu v nitech koeficientem 15 (pokud se v něm lampa leskne) až 30, běžně kolem 22.