Snímek 399

původní barevně kódovaný

a ještě s vloženou mřížkou s údaji:

(údaj uprostřed políček mřížky je medián surových hodnot zelených pixelů, údaj dole je jas políčka dělený jednou kandelou na metr čtvereční).
# Date/Time    : 2007:03:25 20:24:06
# Resolution   : 1280 x 960 in jpeg (1424x1076 in pgm/399.pgm)
# Focal length :  5.7mm  (35mm equivalent: 39mm)
# CCD width    : 5.32mm
# Exposure time: 2.000 s 
# Aperture     : f/2.8
# ISO equiv.   : 200

# Selected image percentils         L=(1.730*0.35*R+1.000*0.65*G+1.570*0.00*B)* 1.66E-4
# %    R     G1    G2    B readings  R        G        B        L / cd/m2
  1   -28    -7    -6   -34        -0.00805  -0.00108  -0.00887  -0.00352
 10    28    56    56    14         0.00805   0.00930   0.00365   0.00886
 50   166   251   251   101         0.0477   0.0417   0.0263   0.0438
 90   405   617   617   257         0.116    0.102    0.0670   0.107 
 99  1802  2945  2950  1293         0.518    0.490    0.337    0.499 
100 15869 15866 15866 15867         4.56     2.64     4.14     3.31  
# flux from 0.653 sr ( 8.59E-7 sr/4px) is  0.0385 lx ( 0.0411 lx tilewise);
# tilewise luminance  0.0636 cd/m2 with rel. SD  113 % (summing pixels below 15850)
# Fuji Devignetting: 1 # dark frame dark/407.pgm subtracted from all values
# Red  average= 241.9  minimum= -177  maximum=15869   over 15850: 950 zero:  1.6 %
# GrUp average= 357.3  minimum= -108  maximum=15866   over 15850: 1514
# GrDw average= 357.1  minimum= -195  maximum=15866   over 15850: 1532
# Blue average= 180.1  minimum= -269  maximum=15867   over 15850:   0 zero:  2.6 %

End of results of "raw2lum" (version 1.29) with parameters:
  -c fuji -fa -sm60:8 -np -nt -nh -d dark/407.pgm -i 399.txt -e 399.eps -t 118 -s71:76 pgm/399.pgm

scale of luminance / 1 
cd/m<sup>2</sup>
Logaritmická škála jasů (jednotkou je kandela na metr čtvereční, což lze kratčeji označit též jako nit, a užívat pak také jednotky decinit, centinit).

Meze stupňů jsou (bráno pro řád jednoho nitu) 0.32 0.50 0.79 1.26 2.0 3.2

Odhady intenzity osvětlení asfaltových cest v luxech lze získat vynásobením jasu v nitech koeficientem 15 (pokud se v něm lampa leskne) až 30, běžně kolem 22.