Re: Svetla -- regulace

Ahoj Radime,

myslím, že se někdy uliční světla pomocí infradetektorů zapínají, alespoň
jsem četl o takových případech v USA. Některá to snesou dobře. U toho
nádraží asi docela dobře mohly být malé zářivky, které nemusejí před
dalším startem stydnout, na rozdíl od vysokotlakých sodíkovek. Ale možná
by se tam spíš hodil časový spínač, aby přijíždějící viděli zdálky tu
stanici, nevím.

Spínat a tlumit všechny výbojky (až klidně na desetinu světelného toku)
umějí určitě odborníci z Technických sítí Brno (jistě i mnozí další, ale
s těmi brněnskými se znám). Dělají to i jako zakázku jinde než v Brně. Jak
to udělat nejlíp v Hostětíně, záleží na tom, odkud se lampy napájejí. Mohl
by to být pro ně prestižní projekt, kam jezdí pro rozumy víc starostů než
do Hostětína?

(Existují i způsoby, kdy se každá lampa dá ovládat z jediného počítače
individuálně, ale to je myslím nějaká jiná technologie, to nevím, jestli
v Brně dovedou.)

jeník