Slovene Light Pollution Law ADOPTED (fwd)

---------- Forwarded message ----------
Date: Sat, 1 Sep 2007 21:50:19 +0200 (CEST)
From: Jan Hollan <jhollan@amper....muni.cz>
To: Katerina Dubská <dubska@erag...>
Cc: Yvonna Gailly <yvonna.gailly@veronica...>
Subject: Slovene Light Pollution Law ADOPTED (fwd)

Ahoj Katko,

omlouvám se, že jsem zatím nenapsal nic nového stručného o brněnském
svícení, jen narychlo text pro Lidovky, je to např.
  http://amper.ped.muni.cz/light/drafts/brn_uh_poh.lidovky.htm
 (ještě to Dr. Veselá musela trochu zkrátit). Starší texty pro Brno jsou
např.  http://amper.ped.muni.cz/light/texty_html/noc_prob.html
-- co dosud nemám, je aktuální komentovaná fotometrická obrazová procházka
městem (mám to jen pro okolí Šilingráku, pro ten Městský Dvůr,
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/mdvur/mereni.html ), jako jsem udělal pro
jiné obce...

Nové instalace jsou zčásti slušné (akorát příliš silné), s těmi lampami
Viktor, co jsou na Nádražní, nahoře na Husově, Joštově atd., zčásti hrozné
(zcela zbytečné další lampy na nízkých sloupech, svítící hlavně do očí,
např. na Hlinkách, kde i bez nich je na chodníku bohatě světla). Zajímalo
by mě, co se chystá na Veletržní, tam místo rozumně vysokých dnešních
sloupů instalují nějaké příliš nízké...

Proč ale píšu: ten nový zákon ve Slovinsku, viz níž,
  http://amper.ped.muni.cz/light/Slovinsko
 byl přijat v pravou chvíli, šest týdnů před dosud nejvýznamnějším
evropským setkáním s takovým tématem:
   Linkname: Symposium o obnově noci

Já myslím, že bys na to symposium v pátek 5. a sobotu 6. října měla jet,
jsou to jen dva dny, dá se to asi stihnout s jediným noclehem (já budu
spát v kempu na opačné straně jezera, není moc velké). Pak bys měla ty
nejlepší informace a s Technickými sítěmi bys mohla v oblasti svícení
dělat, co bys chtěla, nikdo by nemohl odborně oponovat. A co teprve jako
hejtmanka (první dobrý světelný zákon měli v naší partnerské Lombardii,
platí už od roku 2000).

Já pojedu asi už ve čtvrtek, a v neděli nejspíš půjdu na výlet někam do
národního parku. Yvonna zatím váhá, že se musí chystat na Pasivní domy
2007.

 jeník

 PS. pokud jde o klima, které je zmíněno v názvu symposia, k tomu jsem
redigoval překlady Shrnutí IPCC, je to  http://amper.ped.muni.cz/gw/ipcc_cz/
(a totéž pa na stránkách MŽP a jinde). Shrnutí jsou pro všechny
policymakery, městské radní především.