chodnik pres Kravi horu

Vážený pane tajemníku,

doplňující informace ode mne (mluvil jsem s panem vedoucím odboru) a
projednávání v Radě se asi minuly, škoda, ztratili jste zbytečně čas.

Já jsem samozřejmě mluvil o cestě, kudy se chodí, autem na Kraví horu
nejezdí téměř nikdo a kolem koupaliště projde na Kraví horu, ať již přes
ni nebo ke Hvězdárně, jen malý zlomek chodců, pokud nejdou jen na
koupaliště. Jde pochopitelně o tu cestu, kudy chodí devět desetin lidí,
tedy z náměstí rovnou ke hvězdárně (a dále příp. dolů na Žižkovu a
Veveří). Přesně, o nejstrmější část jejího kdysi vyasfaltovaného úseku.
Tam se cesta mění v horský chodník, což je v pořádku pro ty, kteří s tím
počítají a jsou zdatní turisté, ale špatně se tam chodí skupinám lidí,
kteří nekoukají pod nohy a o výmolech vůbec nevědí (problém se může
zvětšit zasněžením). Kolegyně Jitka Petrželová tudy chodí asi padesát let,
ale přesto si tam před pár lety vyvrkla kotník (hovořila s přítelkyní a
nedávala pozor na cestu) a ležela s tím pak doma (tj. byla v pracovní
neschopnosti, asi si vlastně mohla na naši městskou část stěžovat).
Špatně se tam chodí hlavně v noci -- problém je třeba řešit nikoli
nouzovým osvětlením nebezpečného místa, ale odstraněním ,,závady ve
schůdnosti``. Na hladkých cestách samozřejmě nikdo žádný problém na Kraví
hoře nemá, když se zatáhne, je všude světla na úrovni trojnásobku ČSN... A
jakžtakž hladké jsou (mimo pokračování ulice Kraví hora dolů k Žižkově)
skoro všechny, až na toto jediné místo na hlavním tahu.

Mé doporučení, které jsem navrhl panu vedoucímu odboru, je tuto erozně
nejexponovanější část vydláždit podobně, jako je vydlážděná cesta, na
kterou se tato ,,asfaltka`` vzápětí napojuje. Asi s mírnou hrankou pro
odvod části přívalové vody dále po dlážděné cestě. Navrhl jsem použití
silničních žulových kostek, pokud se nějaké volné vyskytnou během
rekonstrukcí ulic (nic proti těm malým, ale budou méně trvanlivé a je s
nimi více práce). Myslím, že těch nejdůležitějších deset metrů by tři lidé
zvládli opravit za týden.

Nouzově tam samozřejmě zase lze nalít beton...

Pořídil jsem včera z daného místa sérii snímků, viz all.htm v adresáři

 http://amper.ped.muni.cz/jenik/brno/stred/chodnik_kr_h

s pozdravem a díky za snahu
 Jan Hollan