doplneni programu zastupitelstva: byty

Vážený pane starosto,

jsem znepokojen tím, jak je ,,ticho po pěšině`` ohledně věci, která
vyvolala v létě tolik vzruchu, totiž způsobu pronajímání bytů v naší
městské části.

Dal jsem Vám (a výslovně i Radě) k dispozici své poznatky k této věci před
mimořádným zasedáním Rady, které jste ,,k bytové otázce`` svolal, v dopise
odeslaném v pátek 14. ledna večer. Předpokládal jsem, že zasedání Rady s
tímto ohlášeným tématem (v pondělí 16. ledna) se bude zabývat právě touto
ožehavou věcí. Ze zápisu jsem ale zjistil, že jen rozhodlo o pronajmutí
konkrétních bytů.

Do bytové komise jsem spolu s dalšími ,,nováčky`` přišel po mimořádném
zasedání zastupitelstva svolaném právě kvůli přidělování bytů nečekaně již
na 6. září. Jak jsem již v lednovém dopise vysvětlil, bral jsem jako svůj
úkol docílit takové změny procedury, aby se rozhodování, komu byt
pronajmout, stalo tak nenáchylným k možné korupci, jak je jen možno.

Bohužel, nezaznamenal jsem téměř žádné zlepšení, vůbec žádnou změnu pak od
onoho ledna. Nezaznamenal jsem ani žádný náznak nějakých opatření, či
třeba jen přání ze strany Rady.

Nerozumím tomu. Domnívám se, že samospráva naší městské části se nestala v
v tomto ohledu o nic méně zranitelnou než byla před rokem. Ohánět se tím,
že přece byla komise rekonstruována, je zcela neoprávněné. Člen, o kterém
se tolik psalo, odstoupil již před prázdninami sám. Rada pak nahradila
kupodivu právě ty, kteří s dosavadní prací komise nebyli spokojeni.
Ujišťuji Vás, že nejsem spokojen (i s prací odboru) ani já.

Nedovedu si vysvětlit, že doposud nebyla reflektována ani zveřejněná
doporučení Kontrolního výboru, která vzalo na vědomí prosincové zasedání
zastupitelstva (pokud byla, já jsem se to ani jako člen komise
nedozvěděl). Místo toho jsem zaznamenal snahu, aby Kontrolní výbor nemohl
sledovat jednání komisí bezprostředně. To je ale reakce podezřelá, která
důvěru veřejnosti, vč. občanů Brna-středu, jistě nemůže obnovit.

Nevidím jinou možnost, jak se nějak pohnout k nápravě zatím nezměněného
zákulisního vybírání zájemců o byty, než takovou, že si Vás dovoluji
požádat

               o zařazení dodatečného bodu jednání

do programu zastupitelstva. Obecně by se mohl jmenovat:

                 Kroky k antikorupčnímu prostředí

K tomuto bodu prosím o položení ,,na stůl`` zastupitelům jak tohoto
dopisu, tak i dopisu minulého a svých říjnových doporučení komisi (obojí
pro Vaše pohodlí přilákám, dopis jsem zformátoval pro tisk v MSwordu a
přidal datum odeslání). Tyto starší dokumenty jsem nedávno umístil i
veřejně do letos zřízeného archivu korespondence týkající se mé
zastupitelské funkce (tam se ocitne i tento druhý dopis)

        http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/zastup/

V tomto archivu jsem v rámci přípravy na středeční zasedání zastupitelstva
zveřejnil, zatím dosti nepraktickým způsobem, i dříve diskutovanou
Metodiku pronajímání bytů. Jde o materiál, který byl schvalován
zastupitelstvem, tedy veřejně.  Neobsahuje žádné citlivé údaje, je proto
jistě také veřejný. Znají-li jej někteří (třeba zastupitelé, kteří také o
byt žádají, či osoby jim blízké), mají jej mít k dispozici i všichni
ostatní občané. Jinak porušujeme důležitou zásadu rovných příležitostí.

s pozdravem