práce v zastpitelstvu Brna-střed

Milá Lenko,

je pravda už na čase, abychom skládali nějaké účty voličům, když si nás na
podzim 2002 vybrali.

Snažíme, jak nám čas a síly stačí. Nicméně, vinou toho, že většina naší
práce coby zastupitelů v Brně-střed se odehrává neveřejně v komisích, neb
veřejné zasedání zastupitelstva se koná tak čtyřikrát do roka (a to ještě
donedávna v termínech, které byly zveřejněny často až zcela těsně před
nimi), je těžké se něčím kloudným pochlubit. Ač na zastupitelstvu
vystupujeme často a k mnoha tématům, ovlivnit skutečně významné věci se
nám coby řadovým nekoaličním zastupitelům daří jen málokdy. Samospád
nesmyslných prací na přesouvání nádraží jsme v zastupitelstvu jen o jedno
zasedání přibrzdili.  Větší vliv má občas jen Věra, z titulu vedení
kontrolního výboru, ale jak to už v Česku bývá, závěry kontrol si berou
politici i úředníci ne zrovna moc k srdci.

Pár věcí, co se podařily (jsou asi i další, vzpomněl jsem si teď jen na
tyto, kterým jsem věnoval víc úsilí):

Snad se právě nám soustavnými interpelacemi podařilo docílit toho, že na
většinu tohoto roku máme již od půlky prosince termíny zasedání
zastupitelstva stanoveny (mají být ve středy 9.3., 8.6. a 7.9, snad vesměs
s obvyklým začátkem ve 13 hodin).

Jinou aktualitou je, že jsme se v létě důrazně připojili ke kritice
,,výběrových řízení na pronájem bytů s podmínkou opravy vlastním
nákladem``, a že Rada usoudila, že moje účast v její ,,bytové komisi`` by
mohla věci prospět.  Předložil jsem komisi v říjnu (a starostovi nyní v
lednu 2005) podrobná doporučení jak na to, uvidíme, co s tím provedou (a
co případně zveřejníme), nějak se to vleče a skutek utek.

Předtím jsem působil prakticky jen v komisi ,,stavební``, tam jsem pomohl
prosadit řadu rozumných usnesení. Dal jsem i nějaké nové podněty, jeden se
týká stavění a oprav, ten byl komisí postoupen Radě, praktické důsledky
ale asi zatím nemá (ač jsme ke stejnému tématu jsme zástupcům úřadu a
zastupitelům předtím přednášeli na výjezdním zasedání a zaujalo je to).
Jiný se týkal průjezdu náměstím Míru, ten komise nepřijala, a jak koukám,
možná jsem jej dosud nezveřejnil, tož tak činím na konci tohoto dopisu.
Ten, stejně jako ty nečetné podněty a interpelace, které jsem dřív napsal,
jsou dostupné v čerstvě zřízeném samostatném archivu mých relevantních
dopisů,
        http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/zastup/

Pokud jde o další informace o mně, své univerzitní foto jsem dal čerstvě
na konec stránky http://amper.ped.muni.cz/jenik, jiné fotky jsou v
adresáři http://amper.ped.muni.cz/jenik/me. Nějaký český nespecializovaný
životopis tam dám taky, se zdůrazněním občanských a environmentálních
aktivit, asi takový obecný zatím nemám.

zdraví a na viděnou za chvíli se těší
 jeník