omluva svetelnym technikum

Vážený pane Kotku, vážený pane Maixnere, vážená paní Muchová,...
vážení pánové a dámy z oboru osvětlování,

dostala se ke mně informace, že jste dotčeni formulacemi, které jsem
v různých textech použil ohledně vás, českých profesionálních světelných
techniků, a rychle se vyvíjejícího oboru prevence světelného znečištění.

Je mi to líto, dotknout jsem se vás nechtěl. Ostré formulace používám
dosti vzácně, po 19. lednu jsem k tomu ale získal pádné důvody (viz až na
konci obšírného vysvětlení http://amper.ped.muni.cz/light/spoluprace pro
ty, kteří nejsou netrpěliví; ostatní prosím, aby čtení odložili, až budou
mít čas a chuť). Přesto se za ně omlouvám.

Myslím, že jsem neřekl nic nepravdivého -- ostatně v jednom z textů jsem
konstatoval, že bych velmi rád zjistil, že se mýlím, tj. že někdo z vás
již prostudoval kvanta materiálů IDA a odkazů LiteLynxu, speciálně pak
publikaci IDA Outdoor Lighting Code Handbook Version 1.13, anti-LP zákony
jiných oblastí a archiv OutdoorLighting-fora na yahoo (ten druhý, DarkSky
List Forum - DSLF -, není dostupný).

Já toho v tomto oboru již pročetl poměrně dost a jsem vám se svými
znalostmi k dispozici. Věřím, že při řešení konkrétních otázek se mohu
poučit také já od vás. Jistě na to najdeme čas. Teď je podstatné, aby
vešel v platnost zákon o ovzduší, zahrnující i prevenci světelného
znečištění. Bez zákonné opory se totiž všude praxe mění velmi pomalu
a znečištění stále roste.

S přáním hezkého dne a porozumění

Jeník Hollan

PS.
 tato omluva je veřejná, neboť se vzápětí stane součástí archivu
  http://amper.ped.muni.cz/jenik/letters/zak_oo