(Fwd) Doplnky k zakonu o ovzdusi

To:            suchan@observatory..., jhollan@amper....mumi.cz, polasek@sunkl....cas.cz
Date:          Wed, 15 Aug 2001 09:31:46 +0200
Subject:       Doplnky k zakonu o ovzdusi
Cc:            fischer

  Vazeni kolegove,
  dekuji vam vsem za zpravy, ktere jste mi v posledni dobe zaslali a
na ktere jsem dosud neodpovedel. Shromazdil jsem ruzne podnety a
pozmenovaci navrhy k zakonu o ochrane ovzdusi, ktere se netykaji
svetelneho znecisteni, a koncem mesice bych rad pripravil zpravu a
prehled VSECH pozmenovacich navrhu pro nas vybor tak, abych
vse mohl predat sekretariatu vyboru pro evropskou integraci 5. zari.
Pozmenovaci navrhy budou rozmnozeny pro vsechny cleny vyboru, kteri
by je meli dostat nekolik dni pred jednanim vyboru 13. zari. Protoze
ja zrejme budu v zahranici ve dnech 6.-11. zari, musim pripravy
materialu dokoncit pred svym odjezdem.
   Vase doplnky a pozmenovaci navrhy - at jiz zaslane nebo jeste
pripravovane - bych velmi rad prodiskutoval a spolecne s vami
i odredigoval definitivni formulace. Dnes mam vsak malo casu se k
dosavadnim podnetum vyjadrovat a zda se mi tez predcasne se o to
pokouset. Zatim jsem mel dojem, ze by zamer omezit svetelny tok od
umelych zdroju "do nebe" zaslouzil bud zvlastni hlavu (jako ochrana
ozonove vrstvy nebo klimatu) ci spise zvlastni paragraf. Chtel bych
tez poznamenat, ze dopis poslancum (rozhodneme nebo rozhodnete-li
se ho odeslat) si cely precte tim vice adresatu, cim bude kratsi
(nekteri ho zcela jiste odlozi, jakmile zjisti o co se jedna).
Doporucoval bych proto se omezit na jednu stranku textu a vse ostatni
dat formou priloh (jinak navrzeny text se mi velice libi a domnivam
se, ze by se po prislusne uprave hodil i k publikaci v dennim  tisku,
aby se podnitil zajem verejnosti).  Jeste musim poznamenat, ze podle
mych informaci byl v predlozenem textu navrhu zakona  zkracen vuci
puvodnimu navrhu prehled zakladnich pojmu a definic v paragrafu 2,
coz uz nyni nekteri posuzovatele kritizuji. Pres zrejmou  snahu
predkladatelu o zestrucneni zakona si myslim, ze nektere nove
navrhovane pojmy (treba jako ochranne uzemi, ktere nejsou obecne
prijatymi fyzikalnimi jednotkami) by mely byt tez v uvodni casti
vysvetleny.
    Navrhuji, abychom se o vsem poradili a pokusili se dat dohromady
konecne zneni doplnku tykajici se svetelneho znecisteni ovzdusi.
Jako vhodny termin se mi jevi nektery den v tydnu od 27. do 31. 8. V
tomto obdobi mam zatim blokovana pouze odpoledne v pondeli 27.8. a ve
ctvrtek 30.8., jinak se mohu prizpusobit  casovym moznostem tech, kdo
by se chtel teto diskuse zucastnit. Mohu prijit na nejake misto v
Praze (napr. na Petrin) nebo i do Ondrejova, ale nabizim uskutecnit
schuzku v budove Poslanecke snemovny PCR (vchod z Malostranskeho
namesti) s tim, ze po skonceni prace bych tu zajemce trochu provedl.

   Se srdecnym pozdravem vsem
                           Stanislav  Fischer