[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

kondenzační stopy



rada bych znala tvuj nazor na tema chemtrails .. http://hledani.gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2010010022 zatim jsem nikde nevidela tudle problematiku diskutovat v odbornych kruzich .. diky

Ahoj, já taky ne, čtu o tom teď poprvé. No, to je natolik šílený blud, že se mu rovná máloco z posledních desetiletí. Proti prostinkému spiknutí všech klimatologů, kteří úspěšně předstírají, že se svět otepluje, ubývá ledu atd., musí tohle spinutí být ještě mnohem širší, účastní se jej milióny lidí, kteří to těm ostatním prostě neřeknou a neřeknou. Věřit mu je už spíše na úrovni vážné duševní poruchy, takže to ani není pro každého.

Kromě toho to vyžaduje dostatečně malé znalosti o dění na nebi
a meteorologických procesech, stejně tak o světelných jevech na obloze. A absenci praxe v jejich sledování.

Je o tom dobrý anglický i německý článek na Wikipedii.

Kondenzační stopy za letadly vydrží dlouho, až se případně promění v cirry vypadající úplně přírodně, pokud má daná vzdušná hmota dostatečně vysokou relativní vlhkost (vůči fázi kapalné nebo ledové) a pokud navíc dále chladne, např. pozvolným výstupem výše. Pak už existující kapičky nebo krystalky dále rostou, čímž rozptylují více světla. Kondenzační stopy mohou vznikat i bez přidání vodní páry, jen ochlazením vzduchu ve vírech za letadlem, aby ale vydržely dlouho i takové, musí být tlak vodní páry dost vysoký a vzduch s kondenzátem se musí dostatečně rychle dál ochlazovat (krásnou obdobou jsou mraky za větrnými turbínami,
http://withouthotair.blogspot.com/2010/01/wind-farm-wakes.html).
V každém případě je hlavním zdrojem kondenzačních stop pára ve spalinách (a žádnou roli nehraje CO2, jak ten komický český text mudruje).

Barevné jevy na nebi s málo nápadnou symetrií vůči Slunci či Měsíci se jmenují irisace, jde o vyšší difrakční řády běžné aureoly až koróny. Viz obrázky na http://ukazy.astro.cz nebo jistě na www.meteoros.de.
Nejsou barevné proto, že by šlo o kovové částice...

Aby vůbec nějaké částice byly ve vzduchu vidět, musí být dostatečně velké. To dokáže jen sražená vodní pára, ať je kondenzačním jádrem pro ni cokoliv. Účinná kondenzační jádra jsou sírany z fosilních paliv, v letadlech se naštěstí síře v palivu vyhýbají, na rozdíl od lodí.

Pokud jde o vliv na oteplování, tak kondenzační stopy k němu přispívají, ale naštěstí jen málo. Vadí hlavně ty noční a zimní, za letních dní se skleníkový účinek stop téměř vyrovná s tím, že je vlivem kondenzačních stop Země světlejší, čili pohltí méně slunečního záření.

Ty trvanlivější jsou tehdy nicméně protivné, protože nebe je jimi nepěkně počmárané, snižují také výnosy ze solárních kolektorů, zejména koncentračních. V noci kazí pohled na vesmír.

Představa, že nějaká drobnozrnná špína spadne v konečné době ze stratosféry na zem rovnou pod ní, je neuvěřitelně absurdní. Aerosoly, které se do stratosféry dostanou, tam vydrží i několik oběhů Země, příkladem jsou ty z nějaké kurilské sopky na podzim.

Absurdní je také myšlenka, že by bylo možné nenápadně, uměle do stratosféry přidávat tolik materiálu, že by se do dalo poznat měřením chemického či fyzikálního složení přízemního vzduchu či vod.
Už jen hmotnostně je to řádový nesmysl.

Ten blud má ale zajímavého předchůdce, totiž strach z jedovatých látek z ohonu komety Halley... před sto lety to také brali nějací lidé vážně.

Jinak, "chemtrails" jsou bohužel mrzutým, opravdu jedovatým fenoménem přízemním, z aut a z lodí. Ale neříká se jim tak. A nevytváří je nikdo záměrně. Nicméně množství jedovatých látek v nich je drastické, zejména PM2.5. Takové jedy ale lidé bagatelizují, když se na jejich produkci sami podílí.

jeník