ufo, balonky, spaceweather

Pane Kouřile,

1) Vaše pozorování z Kohoutovic

Děkuji za zaslané dokumenty. Já už pár dní po napsání toho dopisu, ve kterém jsme Vám úkaz, který jste viděl, nijak uspokojivě vyložit neuměli, přišel na to, co to snad mohlo být.

Oni totiž lidé na sv. Valentýna (možná den předtím či potom) pouštěli z trávníku dole na Kraví hoře, u nám. Míru, horkovzdušné papírové balónky. Vypadalo to zcela přízračně. Samozřejmě dost lidí z okolí až kilometrů volalo, co že to vidí na nebi...

Další den je pouštěli z jiného místa ve městě (někde jižně od centra), lidé volali též. To už jsem naštěstí věděl, která asi bije.

Já bych řekl, že ten Váš úkaz mohl být také takový balónek či lampión.
Asi by to šlo zkoumat experimentálně, jsou k dostání, našel jsem adresu
 http://balonkystesti.cz

Proti rachejtlím je to myslím velký pokrok, zpět k tichým tisíciletým technikám... Ale budu muset ten svůj starý soupis uf kvůli tomu doplnit. Já sice s přáteli takový balonek jednou tak před dvaceti lety pouštěl, ale moc nám neletěl. Vůbec by mě nenapadlo, že můžou létat tak pěkně a dlouho, že až budí úplný údiv.

2) Adresa NASA s novinkami o dění na nebi a blízko Země:

http://spaceweather.com

To je vlastně první adresa, na kterou se podívám, když mám čas a chci vědět, co je nového k vidění.

s pozdravem
Jan Hollan, Hvězdárna v Brně

RNDr. Jan Hollan
              Hvězdárna a planetárium Mikuláše Koperníka v Brně
Kraví hora 2, CZ - 616 00 Brno                               5 41 32 12 87

                                  domů:
Lipová 19, 602 00 Brno                                       5 43 23 90 96

e-mail: hollan@ped....cz             http://astro.sci.muni.cz/pub/hollan