Re: [Ekodum] konstrukce pasivnich domu

> myslím, že nemůže
> okno by muselo mít
> při g=0,6
> k=0,3
> neboli poměr k:g = 1:2
> takové okno jsem ještě neviděl
> (vnější teplota -15°C, sluneční záření 50W/m2)

Zcela spravne. To je ale pocasi velmi hypoteticke, ve skutecnosti stezi
kdy nastavajici, tak den do roka, kdovi jestli. Hadal bych, ze bilance za
nemale casti uplynule zimy byla zhruba nulova nebo mirne kladna. Clovek by
musel znat skutecne tepelne toky, ktere za onech posmournych dni jiznimi
okny do interieru prolezly. Kdyz je huste zatazeno, nebyva moc velky mraz.

Nejsnazsi vyzkum lze udelat pomoci zasklene krabice s izolaci obvyklou pro
pasivni domy a dostatecnou hmotou uvnitr (asi kanystry s vodou),
napodobujici neobyvany pasivni dum bez jakekoliv bezici techniky. Je to
tak jednoduche, ze kdovi, jestli to nekdo uz nedela. Kdyby byly krabice
ctyri nebo vic, s okny do ruznych stran, byl by to asi nejpresvedcivejsi
argument pro kvalitni staveni.  Staci na to baliky slamy, pasivni okenni
sendvic (nebo kdyby vyrobce dal zdarma pasivni ram) a teplotni cidlo
napojene na pocitac.

Pocitat to je dost nepresne, neb zalezi na smerech dopadajiciho zareni,
kolik ho proleze oknem dovnitr.

Samozrejme, jednoduchost pasivniho domu by bylo mozne snizit spustenim ci
zavrenim vnejsi izolacni vrstvy pred okny na noc. To ma vyznam i pro
snizeni svetelneho znecisteni, napr. je mozne pak vyjit pred dum a kochat
se hvezdnym nebem, z hlediska soukromi je to ucinnejsi nez zaclony
(nemluve o jejich energeticke a esteticke skodlivosti pres den). Odhaduju,
ze tudy pujde cesta, ale az pasivni domy vyrostou z detskych botek. U
obyvaneho domu by takove opatreni potrebu topeni mohlo zcela anulovat.

(ja tu diskusi nesleduju, omlouvam se, ale momentalne se vyhybam tomu,
abych se pustil do urgentni prace...)

zdravi
 jenik

PS. joj, já to napsal ,,cesky``, ač to vždycky kritizuju...