Re: Kastlová okna

Pane kolego,

 mám o oknech i něco novějšího, tam snad o solárním stínění píšu, nebo
jsou tam odkazy:
  http://amper.ped.muni.cz/pasiv/windows/construmat

To, co doposud nemám, jsou levné elektricky poháněné rolety. Na trhu v
podobě, která by se mi líbila, nejsou. Abych je vyvinul sám, k tomu jsem
se dosud bohužel nepropracoval. Snad, když o tom napíšu disertaci a vydám
coby knihu, se toho někdo chytne.

Infračervenou část slunečního záření uberou dost i samotná skla, nejsou-li
(jakože nejsou) s malinkým obsahem železa. Speciální fólie sice uberou
ještě víc, k tomu ovšem i světla. Kromě HeatMirror jsou velmi málo
selektivní. A tepelné zisky od slunce jsou víc než půl roku žádoucí...

zdraví jh

PS specielně o solárním přehřívání jsem před rokem napsal dopis
     Linkname: [Ekodum] Vnitrni zaluzie proti vedru

 -- něco z toho jsme snad pak měli i na nějaké konferenci, ale nic
převratně nového.