[IAN] Prelet Miru

Rudolf Novak novak na hvezdarna...
Středa Únor 28 14:37:27 CET 2001

Ahoj Petre a ostatni, no trefit den, kdy je videt popelavy svit nebo je
mesic ve fazi a MIR pres nej preleti bude docela drina :))) Ale ta fotka
by rozhodne byla velmi cenna - srpek Mesice a v temne casti stopa po
MIRu, to by bylo myslim pekne rozlouceni se stanici.

My jsme jednou koukali na MIR v Dobsonu (a proto to sem pisu), bylo to v
lete na Expedici v Upici, kdyz zrovna u MIRu byl raketoplan a dalo se
poznat, ze to cele neni bod ale PLOSKA. Krom toho si myslim, ze pokud by
se to podarilo, mozna by se mohlo trefit MIR nad osvetlenym mesicem s
CCD - nekteri lide umi navadet teleskop za druzicema a foti to (viz
napr. Sky & Telescope nebo stranka (myslim) Warena Offuta ci Gordona
Garada, ale tim si jisty moc nejsem, nemohu to najit),

No proste jsou to zajimave experimenty :)

Rudas