[IAN] RE: [IAN] Skloňování Erose

Antonin Holik ha-konf na espace...
Pondělí Únor 19 13:45:52 CET 2001

> Vazeny pane Kamenicku,
> mame-li na mysli reckeho boha, sklonujeme slovo Eros klasicky
> (Erota, Erotovi, Erotem ...), jedna-li se o planetku, sklonujeme
> vyraz tak, ze pridame ceske koncovky k celemu slovu: 1., 4. p.
> Eros; 2. p. Erose; 3., 6. p. Erosu; 7. p. Erosem.
> S pozdravem
> Kamila Smejkalova,
> jazykova poradna

Dobry den !

Take by mne zajimalo, jak je to se sklonovanim Jupitera. V anglicke
literature se casto objevuje tvar 'Jovian' pro ostatni pady. Napr. 'Jovian
atmospehere'. Treba A.C.Clark toto zhusta vyuziva ve svych knihach, ktere se
kolem Jupitera motaji. Nekde jsem to slysel i v cestine a to ve tvaru
'Jovuv', 'Jovova' .. a myslim, ze slo spis o kontext planetarni, nezli
bozsky. Pokud se Vam jiz podarilo navazat kontakt ;-)

Antonin Holik